Kompleksowe rozwiązanie szlifierskie przy produkcji gitar
Interesującą niszą rynkową jest zastosowanie rozwiązań szlifierskich Kovax w dziedzinie instrumentów muzycznych, na przykład przy szlifowaniu gitar. Wiele gitar akustycznych wykonanych jest z mahoniu i różnych podkładek drzewnych, głównie z drewna twardego. Kovax oferuje doskonale sprawdzający się system.
Ze względu na stosunkowo niewielkie elementy składowe gitary, system szlifierski 125 mm firmy Kovax idealnie nadaje się do szlifowania płaskich powierzchni niewykończonych gitar i ich części. Narożniki, brzegi i zagięcia należy szlifować ręcznie.
Przygotowanie
Płaskie powierzchnie:
Krok 1: Szlifuj przy użyciu 125 mm Maxfilm P150
Krok 2: 125 mm Maxfilm P240
Narożniki, brzegi, zagięcia:
Krok 1: Wstęga Super Assilex K240 na podkładce na dłoń M
Krok 2: Wstęga Super Assilex K400 na podkładce na dłoń M
Nanieś pierwszą warstwę podkładu gruntującego UV
Szlifowanie podkładu
Łącznie naniesione i oszlifowane zostaną dwie warstwy gruntu UV:
Pierwszą warstwę podkładu UV szlifuj następująco:
Płaskie powierzchnie, krok 1: Maxfilm P240 – 125mm
Brzegi i Zagięcia, Krok 1: Wstęga Super Assilex K400 na podkładce na dłoń M
Nanieś drugą warstwę podkładu UV
Przeszlifuj drugą warstwę podkładu UV przy zastosowaniu:
Płaskie powierzchnie:
Krok 1: 125mm Maxfilm P400
Krok 2: Kontynuuj przy zastosowaniu 125mm Maxfilm P600
Narożniki, brzegi, zagięcia:
Krok 1: Przeszlifuj drugą warstwę gruntu UV za pomocą wstęgi Super Assilex K600 na podkładce na dłoń M
Krok 2: Kontynuuj przy zastosowaniu wstęgi Super Assilex K800 na podkładce na dłoń M
Krok 3: Dokonaj wykończenia za pomocą wstęgi Super Assilex K1200 na podkładce na dłoń M
Na tym etapie gitara jest gotowa do lakierowania.
Nanoszenie lakieru bezbarwnego w wysokim połysku
Na rynku do produkcji gitar dostępne są lakiery matowe jak i w wysokim połysku. W przypadku matowego lakieru, proces produkcji zakończy się po jego nałożeniu, ponieważ zazwyczaj nie usuwa się niedoskonałości z lakierów matowych. W przypadku standardowego lakieru w wysokim połysku, proces produkcji po nałożeniu pierwszej warstwy jest następujący.
Przeszlifuj pierwszą warstwę lakieru UV:
Płaskie powierzchnie:
Krok 1: 125 mm Yellow Film P800 do usunięcia struktury lakieru
Krok 2: Wstęga Super Assilex K1200 na podkładce na dłoń M
Narożniki, brzegi, zagięcia:
Krok 1: Wstęga Super Assilex K800 na podkładce na dłoń M do usunięcia faktury przejrzystego lakieru
Krok 2: Wstęga Super Assilex K1200 na podkładce na dłoń M
Nanieś drugą warstwę transparentnego lakieru UV
Usuwanie struktury lakieru transparentnego i wykończenie
Następnie należy usunąć niedoskonałości i strukturę z powłoki lakieru. Otrzymamy wtedy pięknie wykończone drewno w wysokim połysku.
Przeszlifuj drugą warstwę lakieru transparentnego UV:
Płaskie powierzchnie:
Krok 1: 125 mm Yellow Film P1000
Krok 2: 125 mm Tolex K1500 na podkładce na dłoń M
Krok 3: 125 mm Buflex Dry Green K2000 na przekładce Buflex
Krok 4: 125 mm Buflex Dry Black K3000 na przekładce Buflex
Narożniki, brzegi, zagięcia:
Krok 1: Wstęga Super Assilex K1200 na podkładce na dłoń M
Krok 2: Wstęga Tolex K1500 na podkładce na dłoń M
Krok 3: Wstęga Buflex Dry Green K2000 na podkładce Buflex
Krok 4: Wstęga Buflex Dry black K3000 na podkładce Buflex
Polerowanie
Krok 1: Użyj środka do polerowania K2in1 w połączeniu z (twardą) żółtą sześciokątną gąbką polerską 100 mm.
Krok 2: Wykończyć za pomocą środka do polerowania K2 w połączeniu z (miękką) czarną sześciokątną gąbką polerską 100 mm dla perfekcyjnego efektu końcowego. W przypadku jasnych kolorów ten krok jest zalecany, natomiast przy ciemnych kolorach wykończenie za pomocą K2 jest koniecznością.
Numery towarowe narzędzi:
971-0025: Super Assilex podkładka na dłoń M
971-0060: Buflex Dry podkładka na dłoń z rzepem wnętrze-wnętrze
971-0044: Miękka przekładka 125 mm do Tolex
971-0067: Buflex Dry przekładka
858-6752: Żółta sześciokątna gąbka polerska 100 mm
858-6755: Czarna sześciokątna gąbka polerska 100 mm